3 Makkelijke zelfgemaakte Halloween kostuums voor katten

Halloween is slechts een paar weken verwijderd, waardoor veel eigenaren van huisdieren zich afvragen wat hun harige vrienden moeten dragen voor een kostuum. Een kostuum kopen dat je kat maar één keer zal dragen is geldverspilling. Deze gemakkelijke zelfgemaakte Halloween kostuums voor katten zal je geld besparen en ieders aandacht trekken op Halloween avond.

Kostuums kunnen een van de grootste gevaren voor katachtige Halloween zijn, dus je moet heel voorzichtig zijn met de keuzes die je maakt. Kostuums die te strak zitten kunnen de beweging van je kat beperken of schuren en krassen op zijn huid veroorzaken. Te losse kostuums kunnen gevaarlijk zijn als uw kat erover struikelt. Losse kostuums kunnen ook verstrikt raken rond de nek van uw kat of rond een van zijn poten, wat ernstig letsel kan veroorzaken.

Als u van plan bent een kostuum voor uw kat te kopen, zorg er dan voor dat u uw huisdier nauwkeurig opmeet. Het zou ook verstandig zijn om uw kat mee te nemen tijdens het winkelen, zodat u het kostuum kunt passen en een goede pasvorm kunt garanderen voordat u het koopt.

Commerciële kattenkostuums kunnen meer dan $40 kosten, dus als je op zoek bent naar een goedkopere optie zijn deze zelfgemaakte Halloween kostuums voor katten misschien net wat je nodig hebt. De meeste kosten minder dan $5, en je kunt sommige materialen hergebruiken nadat je Halloween festiviteiten voorbij zijn.

3 Makkelijke zelfgemaakte Halloween kostuums voor katten

zelfgemaakte halloween kostuums voor kattenMogelijk de makkelijkste manier om uw kat aan te kleden voor Halloween is om kleed hem als een knuffeldier. Zoals je zult zien in mijn videogids hierboven is het eenvoudig om een snel label te maken met behulp van wat bouwpapier en een stuk garen. Iedereen zal het logo herkennen, en je kat zal zeker veel complimenten krijgen over dit gemakkelijke Halloween-kostuum voor katten!

Verander uw huisdier in een business kitty door een clip op kinderhaarstrik te gebruiken. U kunt de clip aan de halsband van uw kat bevestigen en hij ziet er meteen uit als een zakelijke professional. U kunt commerciële halsbanden kopen die een stropdas en kraag hebben, maar die kosten u 3 keer zoveel als een haarklem.

Een stuk schroot kan snel worden gemaakt in een cape voor uw super kat. In mijn videogids hierboven gebruikte ik een cape die was gemaakt voor een van de poppen van mijn dochter. Het gebruik van poppenaccessoires is een geweldige manier om je kat aan te kleden zonder extra geld uit te geven.

Als je geen kinderspeelgoed hebt liggen, kun je ook een stuk schroot gebruiken. Je kunt een stuk uit een oud t-shirt of handdoek knippen. Elk stuk stof werkt. Maak het vast aan de halsband van je kat, en je hebt een superheld poesje, net op tijd om Halloween te vieren.

Wanneer je een doe-het-zelf Halloween kattenkostuum maakt, probeer dan buiten de kaders te denken. Met een beetje fantasie kom je een heel eind bij het maken van een kostuum voor je huisdier. Het is gemakkelijk om eenvoudige ideeën te bedenken, en bij twijfel staat het internet er vol mee. Probeer een kostuum te kiezen dat past bij de persoonlijkheid van uw kat, en zorg ervoor dat het iets is dat hij comfortabel zal dragen.

Vergeet niet veilig te zijn op Halloween, want het is een van de gevaarlijkste nachten van het jaar voor huisdieren. Of je nu door de buurt zwerft of binnen blijft om traktaties uit te delen, houd je kat altijd in de gaten en zorg ervoor dat hij nooit alleen buiten is. Zet hem vast in een ruimte van uw huis waar hij niet wordt lastiggevallen door trick-or-treaters en zorg ervoor dat hij uit de buurt van de deur is, zodat er geen kans is om te ontsnappen.

Als je je eigen zelfgemaakte Halloween kostuums voor katten hebt gemaakt, zien we graag foto’s in de reacties hieronder. Post ze op onze Facebookpagina of deel ze op onze Twitter feed ook! Zelfs als je het kostuum niet zelf hebt gemaakt, zouden we toch graag foto’s zien van je katachtige metgezel(s) die helemaal in de Halloweensfeer is (zijn) verkleed!

LEES VOLGENDE: 15 veiligheidstips voor honden voor Halloween