18-jarige hond die zich overgaf omdat hij “dom” was, vindt eindelijk iemand om voor altijd van hem te houden

Op de rijpe leeftijd van 18 jaar merkte Figgy de speelgoedpoedel dat hij blind en tandeloos was… en verlaten. Wie zou zoiets kunnen doen?

De bejaarde pup werd overgegeven aan een dierenkliniek waar hij zijn uiteindelijke lot had kunnen ontmoeten. Maar door een meevaller vond de verwarde, bange senior zijn weg naar de liefdevolle zorg van de Muttville Senior Dog Rescue in San Francisco, Californië.

Bron afbeelding: Muttville Senior Dog Rescue via Facebook

Toen hij met zijn papieren arriveerde, waren personeel en vrijwilligers geschokt toen ze de reden voor zijn overgave zagen: de vrouw van zijn eigenaar “mocht hem niet” omdat “hij dom is”. Ongelofelijk!

Bovendien ziet het er volgens het papierwerk niet naar uit dat ze het arme hondje al heel lang hadden. Het is mogelijk dat hij al in een paar verschillende huizen had gewoond.

Bron afbeelding: Muttville Senior Dog Rescue

Maar dankzij de Muttville Senior Dog Rescue werd Figgy eindelijk omringd door mensen die hem echt waardeerden. En het duurde niet lang voordat de oudere lieverd het beste nieuws van allemaal kreeg: hij zou voor altijd gaan wonen!

Bekijk hieronder een video over Figgy’s reis:

Eileen is een ervaren hospice-verzorger die de rest van zijn dagen van Figgy zal houden! We zijn zo blij om te zien dat deze kleine pup, met zijn grote hart, eindelijk gaat leren hoe het is om onvoorwaardelijk geliefd te zijn.

Bron afbeelding: Muttville Senior Dog Rescue via Facebook

Met dank aan Patty Stanton, vrijwilliger van Muttville Senior Dog Rescue, voor het delen van dit prachtige verhaal!