18 gehandicapte honden dartelen zorgeloos op het strand dankzij een toegewijde redder

Alleen omdat een hond een handicap heeft, betekent niet dat hij niet kan genieten van het pure zintuiglijke plezier van een dag aan de oceaan. De zoute lucht, de verkoelende zeenevel, het zand tussen hun tenen; wat is er niet om van te houden?

Afgelopen zomer nam Salima (Sally) Kadaoui, oprichter van SFT Animal Sanctuary in Marokko, 18 buitengewone pups mee op hun allereerste excursie naar het strand. Met meer dan 500 dieren onder haar hoede koos Sally niet voor niets voor deze specifieke pups. Elk heeft mobiliteitsproblemen door verwondingen en misbruik opgelopen tijdens hun tijd als zwerfdieren.

Een dagje strand

De meeste honden in deze speciale groep werden aangereden door auto’s bestuurd door roekeloze, onverschillige lokale bewoners. Sommigen hebben ledematen verloren. Anderen vertrouwen op rolstoelen om zich te verplaatsen. Maar je zou het nooit weten als ze eenmaal op het strand zijn! In een video gedeeld door SFT, breekt Sally in een ren terwijl de honden zich om haar heen verspreiden, vreugdevol galopperend door het zand.

Een brutale kleine hond grijpt zelfs een greep naar Sally’s flip-flop en geeft het een speelse shake voordat ze het op haar verzoek terugstuurt.

Is er iets mooiers dan honden los te zien lopen met de wind in hun haren? Deze pups zijn overlevenden die pijn en lijden hebben ervaren waar geen onschuldig dier ooit mee te maken zou moeten krijgen. Ondanks hun verleden ravotten en spelen ze zorgeloos in de wereld. Misschien kunnen we allemaal iets leren van deze opmerkelijke reddingshonden.

SFT Dierenasiel

Als jong meisje dat opgroeide in Tanger, Marokko, droomde Sally ervan om de overweldigende zwerfhonden- en kattenpopulaties van de stad te helpen. Ze zag hen lijden aan verwaarlozing en honger, velen ziek en gehandicapt.

In 2013 begon Sally aan de monumentale taak om haar droom waar te maken. Ze woonde met haar zus in een klein huis met bescheiden financiering, maar ze was vastbesloten om een verschil te maken. Sally begon de meest zielige zwerfdieren op te pakken en naar de dierenarts te brengen om te worden gecastreerd, gevaccineerd en behandeld voor eventuele ziekten of verwondingen.

Toen het aantal dieren groeide tot meer dan 50, verhuisde Sally SFT Animal Sanctuary naar een 23 km eigendom buiten Tanger. Het is momenteel de thuisbasis van meer dan 400 honden, 120 katten en 30 ezels.

Naast de dieren die SFT al heeft gered, hebben er elk jaar honderden anderen hun bescherming nodig. Ze werken aan het opleiden van de gemeenschap, het veranderen van attitudes en het onderwijzen van liefde en mededogen om dierenmishandeling en verwaarlozing tot het verleden te maken in Tanger.

Help Sally haar missie voort te zetten door een donatie te doen of een van de opmerkelijke honden van SFT te koesteren.

Uitgelichte afbeelding via Facebook