120 honden gered uit Zuid-Koreaanse vleeshandel gewond of gedood bij catastrofale brand

Jindo Love Rescue in Zuid-Korea gebruikt haar fondsen om honden te redden uit de vleeshandel en ze naar liefdevolle tehuizen te sturen. Van de 120 honden die onder hun hoede zijn, waren er verschillende die zich klaarmaakten om naar hun families voor altijd te vliegen. Echter, een plotselinge uitbarsting van vlammen verpestte het gelukkige einde van de honden.

De organisatie werd geconfronteerd met een brand in hun pleegcentrum, waardoor de honden stierven, wegliepen, of ernstige verwondingen opliepen. De vrijwilligers noemen het “een worst-case nachtmerrie scenario voor iedereen die betrokken is bij de redding.” Maar ze doen nog steeds alles wat ze kunnen om de overlevenden te helpen en het opvangcentrum weer op te bouwen.

Redding van honden na brand

Een nachtmerrie uit het echte leven

Minstens 20 honden bij Jindo Love Rescue zijn omgekomen in het vuur, en velen van hen zijn weggelopen. Op dit moment zijn er slechts 60 levende honden geteld. Een van de honden die is overleden was Pobee, die die dag naar zijn adoptanten in de Verenigde Staten zou vliegen. Sommige van de andere slachtoffers hadden ook vluchten voor de boeg die ze nu nooit meer zullen halen.

Een plaatselijk asiel bood tijdelijk onderdak aan de meeste overlevenden, maar had niet genoeg ruimte om ze allemaal op lange termijn te houden. Pleeggezinnen en een hondentrainingscentrum zijn er nu om voor sommige honden te zorgen.

Transport van honden na brand

GERELATEERD: Fotograaf belicht hartverwarmende transformaties van overlevenden van de hondenvleeshandel

“We zijn zo onder de indruk van hoe veerkrachtig deze honden zijn. Velen zouden niet eten in het asiel, maar door ze in een huiselijke omgeving of in ons pension te plaatsen, hebben we het verschil gemaakt. Deze minder stressvolle omgevingen zijn cruciaal om ze te laten genezen en rusten,” schreef Jindo Love Rescue op Facebook.

De redding is op zoek naar de vermiste honden met behulp van een drone. Helaas hadden verschillende van de gevonden honden het niet overleefd, maar de vrijwilligers hebben goede hoop dat er nog een aantal rondlopen. De meeste van deze honden zijn gered uit de hondenvleeshandel, dus ze hebben al zoveel meegemaakt. Ze verdienen het niet om nog meer van dit soort tragedies mee te maken.

Hond gered uit brand

De schade herstellen

De honden kunnen niet voor altijd in hun tijdelijke onderkomens blijven. De redding is vastbesloten om hun faciliteit te herbouwen, maar het zal minstens 150.000 dollar kosten om de schade te herstellen. Daarbovenop, hebben ze nog steeds geld nodig om voor de honden te zorgen en dierenarts verzorging. Veel van de honden hebben brandwonden opgelopen en worden nu uitgebreid medisch behandeld.

“We zijn meer dan hartverscheurend en wanhopig op zoek naar overlevenden die al zoveel hebben meegemaakt in hun leven,” zei Patti Kim, voorzitter van Jindo Love Rescue. “We zijn gezegend met zulke geweldige supporters die al bijdragen, maar we hebben nog een lange weg te gaan om te zorgen voor de overlevenden en de wederopbouw.”

Honden verloren in brand 1

De oorzaak van de brand is nog niet duidelijk, maar de schade is aangericht. Jindo Love Rescue smeekt om donaties in deze moeilijke tijden. Hun partner, In Defense of Animals, helpt hen het pand te herbouwen zodat beide organisaties honden kunnen blijven redden van de afschuwelijke vleeshandel.

Als u de redding wilt helpen tijdens deze tragedie, kunt u doneren aan hun inzamelingsactie hier.

Honden verloren in brand

Featured Image: Facebook