10 hilarische dingen die alleen een whippet-eigenaar zou begrijpen

Hallo, mede Whippet wranglers! Je leven delen met een Whippet is alsof je op de eerste rij zit in een komisch circus, waar de hoofdact een combinatie is van een supermodel, renpaard en knuffelwants. Als Whippet-liefhebber zijn hier tien hilarische dingen waarvan je weet dat ze waar zijn.

1. De Speedster capriolen

Whippets kunnen van 0 tot 35 mph gaan in wat lijkt op een nanoseconde. Het ene moment liggen ze opgerold op de bank, het volgende moment zijn ze een streep vacht over de tuin. Knipper met je ogen en je mist het, letterlijk.

2. Het couch potato syndroom

Wanneer ze zich niet voordoen als een snelle kogel, zijn Whippets de belichaming van een couch potato. In feite hebben ze de kunst van het loungen zo geperfectioneerd dat je vaak jaloers bent op hun vermogen om te ontspannen.

3. Het dekbeddilemma

Waarom is het een dilemma, vraag je je af? Want je Whippet doet niets liever dan onder de dekens graven, en je zult vaak met hen in een touwtrekwedstrijd verwikkeld zijn om een deel van het dekbed.

4. Het Foodie Fiasco

Whippets houden van eten. Niet alleen hondenvoer, maar ook JOUW voer. Draai je even de rug toe en je boterham kan zomaar benen laten groeien. En met benen bedoel ik vier slanke, whippet poten.

5. De Bony Buddies

Het knuffelen van een Whippet is als knuffelen met een zak knobbelige botten bedekt met fluweel. En toch is het het meest geruststellende gevoel ter wereld, als je jezelf eenmaal strategisch hebt gepositioneerd om een elleboog in de ribben te voorkomen.

6. De dramatische rillingen

Whippets hebben een talent voor drama, vooral als het een beetje koud is. Hun Oscar-waardige rillingen zullen je schuldig maken om de hitte hoger te zetten, ze in een deken te wikkelen, of beide. Wie heeft er een thermometer nodig als je een Whippet hebt?

7. De selectieve doofheid

Net als hun familieleden van de windhond, hebben Whippets een unieke vorm van selectief gehoor. Roep ze om naar binnen te komen? Doof als post. Een snoeppakketje kreuken? Ze hebben het gehoor van een superheld.

8. De Stealthy Stalkers

Whippets hebben een stealth-modus die een ninja te schande zou maken. Ze kunnen achter je sluipen zonder geluid te maken, waardoor menig geschrokken gehuil ontstaat (van de mensen, niet van de honden).

9. De belachelijke slaaphoudingen

Als er een competitie zou zijn voor “Most Ridiculous Sleeping Positions”, zou Whippets zonder twijfel winnen. Gekruld in een donut, gedraaid als een krakeling of uitgestrekt op hun rug met benen in de lucht, zijn ze een bewijs van het gezegde ‘comfort is subjectief’.

10. De hartsmeltende metgezellen

Ondanks hun eigenaardigheden zijn Whippets enkele van de meest liefdevolle metgezellen die je je maar kunt wensen. Eén blik uit die zielige ogen, en alles is vergeven, of het nu de gestolen boterham is of de gecommandeerde bank.

Een Whippet-eigenaar zijn is een vreugde, een voorrecht en een eindeloze bron van vermaak. Hun capriolen zullen je aan het lachen maken, hun genegenheid zal je hart verwarmen en hun unieke persoonlijkheden zullen je keer op keer verliefd maken. Hier is voor alle Whippet-eigenaren die er zijn – we maken deel uit van een speciale stam die de magie van deze hilarische, liefhebbende honden echt begrijpt!