10 hilarische dingen die alleen een pitbull-eigenaar zou begrijpen

Toen ik voor het eerst mijn pitbull, King, mee naar huis nam, dacht ik dat ik gewoon een hond aan het adopteren was. Hoe kon ik weten dat ik eigenlijk een viervoetige komiek in mijn leven verwelkomde? In de loop der jaren heb ik geleerd dat het bezitten van een pitbull een uniek, hardop lachend, liefdesvol avontuur is. Als je een mede-pitbull-ouder bent, zul je deze tien hilarische eigenaardigheden herkennen die alleen wij echt kunnen waarderen.

1. De “Pittie Pounce”

De meeste honden apporteren. Pitbulls? Ze voeren een routine uit die eendelige Olympische gymnastiek is, een deel Broadway-uitvoering. Kijken hoe King probeert een gegooide tennisbal te bespringen, om vervolgens te slippen, struikelen en face-plant, is een komisch ballet dat nooit oud wordt.

2. De Snurksymfonie

Niets zegt ‘zoete dromen’ zoals de zachte tonen van een pitbull die snurkt. Het is als een symfonieorkest als alle instrumenten worden vervangen door kettingzagen en misthoorns. Je zult het vreemde comfort van dit eigenaardige slaapliedje begrijpen, ook al is het luider dan de meeste rockconcerten.

3. De dramatische zuchten

Blijkbaar leiden onze pitbulls een ongelooflijk stressvol leven. King’s zuchten, vooral wanneer hij geen tweede portie eten krijgt of wanneer hij van zijn favoriete zonneplek is verhuisd, zijn dramatischer dan die van een soapster. O, de ontberingen van een goed verwende hond!

4. De “Zoomies”

Als je ooit een pitbull de “zoomies” hebt zien krijgen, weet je dat het is alsof je een met bont bedekte tornado in actie ziet. Het ene moment zit je te ontspannen op de bank, het volgende moment zit je gevangen in een wervelwind van energie die een kleine stad van stroom kan voorzien. Het is alsof hun “uit” -schakelaar tijdelijk defect raakt, wat resulteert in een hilarische weergave van hondenvreugde.

5. De dekendieven

Ondanks hun stoere uiterlijk zijn pitbulls de grootste softies – letterlijk. Dekens, kussens, je favoriete sweatshirt – als het gezellig is, claimen ze het. King sleepte eens een queensize dekbed in zijn kennel, waardoor ik rillend en lachend achterbleef om zijn durf.

6. De “Als ik pas, zit ik” mentaliteit

Pitbulls lijken te geloven dat ze schoothondjes zijn. King weegt 70 kilo, maar als er een stukje ruimte naast je is, knijpt hij erin. Het griezelige vermogen van deze honden om zichzelf in krakelingachtige verdraaiingen te vouwen om in de kleinste ruimtes te passen, is zowel verbijsterend als giechelend.

7. De voedselcritici

Ondanks hun reputatie als hondenafvalverwijdering, kunnen pitbulls verrassend kieskeurige eters zijn. King eet een broodje van een week oud uit de vuilnisbak, maar de hemel verbiedt dat zijn brokjes het natte voedsel aanraken. Zijn walgelijke blik en daaropvolgende voedselscheidende capriolen zijn een vijfsterrenrestaurantkritiek waardig.

8. De “ik-beweeg-niet” houding

Wanneer een pitbull besluit dat hij niet beweegt, is het alsof hij een rotsblok probeert te verschuiven. King plantte zich ooit midden in een wandeling omdat hij een eekhoorn zag. Ik moest mijn toevlucht nemen tot de belofte van een traktatie om hem weer in beweging te krijgen. Het was een patstelling die een duel in het Wilde Westen waardig was!

9. De badkuip Blues

Badtijd maakt van de meeste pitbulls Oscarwaardige acteurs. De smekende ogen, de dramatische ontsnappingspogingen – het is een voorstelling die Spielberg aan het huilen zou kunnen maken. En toch, vijf minuten later, spetteren ze vrolijk in de modderigste plas die ze kunnen vinden. Ga figuur.

10. De Unapologetic Affection

Pitbulls zijn berucht om hun ‘kusjes’. Ze geven niet alleen een beleefde pik; Ze willen je amandelen schoonmaken. King zal me smoren met slobberige genegenheid op de meest ongelegen momenten, zoals wanneer ik op het werk ben of probeer mijn ochtendkoffie te drinken. Maar zelfs terwijl ik het doggy kwijl van mijn gezicht veeg, kan ik niet anders dan lachen.

Daar heb je het, mensen. Tien hilarische aspecten van pitbullbezit die zeker zullen resoneren met iedereen die het geluk heeft om hun leven te delen met een van deze gekke, lieve honden. Van hun dramatische zuchten tot hun onverklaarbare dekenhamsteren, pitbulls maken ons leven elke dag helderder (en amusanter).

Vergeet niet dat de volgende keer dat je pitbull dramatisch zucht omdat je je pizza niet deelt of wanneer je wordt gewekt door een middernachtelijke Zoomie-sessie, het allemaal deel uitmaakt van de vreugde van het zijn van een pitbull-ouder. Omarm de hilariteit, koester de liefde en, het allerbelangrijkste, sla oordoppen in om te snurken!