10 hilarische dingen die alleen een Husky-eigenaar zou begrijpen

Als je dit leest, is de kans groot dat je ofwel gecharmeerd bent van onderwerping door een paar opvallend ijzig blauwe ogen of dat je al een actieve deelnemer bent in het niet-zo-geheime genootschap van Siberische Husky-eigenaren. Hoe dan ook, welkom bij de club! Hou je vast, mensen, want het is een wilde, donzige en hilarisch vermakelijke rit.

1. Spraakzame Tenoren

First things first, een Siberische Husky is NIET de beste vriend van een mute-knop. Ze zijn de diva’s van de hondenwereld, gewapend met een gevarieerd stembereik waar Mariah Carey trots op zou zijn. Van melodieus gehuil tot brutale woo-woos, ze staan altijd klaar om een gesprek te voeren, of het nu 3 uur ’s nachts is of tijdens je belangrijke Zoom-gesprek.

1. Onzichtbare hekken

De notie van grenzen is, nou ja, onbestaande voor onze Husky-vrienden. Als ze twee straten verderop een eekhoorn zien, beschouw dan je smeekbeden om te blijven als slechts gefluister in de wind. Hek? Welke schutting? Voor hen is het gewoon een hindernisbaanprop, en een lachwekkend gemakkelijke.

1. Eeuwige Herfst

In een Husky-huishouden heb je geen kalender nodig om je te vertellen dat het verharingsseizoen is – omdat het altijd verharingsseizoen is. Het is alsof je leeft met een zichzelf replicerende, bontgenererende machine. Je vindt plukjes bont op plaatsen waarvan je niet eens wist dat ze in je huis bestonden. Denk je dat je klaar bent met stofzuigen? Denk nog eens goed na.

1. Selectief horen

Je Husky hoort het geritsel van een traktatiezak van een mijl afstand, maar roep ze voor badtijd en plotseling zijn ze veranderd in de hond van Beethoven. Ze zijn selectieve luisteraars en meesters in de kunst van het doen alsof onwetendheid – een truc die ze hebben geperfectioneerd gedurende vele jaren van het ontwijken van badtijd.

1. Dramatische flair

Husky’s zijn geboren acteurs. Ze kunnen hun innerlijke Meryl Streep kanaliseren bij het vallen van een hoed. Krijg je niet genoeg buikwrijven? Bereid je voor op een uitvoering van ‘Verlatenheid en wanhoop’, compleet met treurig gehuil en poot-tot-voorhoofd-drama. Ze zijn toegewijd aan hun vak, dat is zeker.

1. Graven naar China

Heb je een tuin? Niet voor lang! Uw prachtige bloembedden zijn gewoon onontdekte archeologische vindplaatsen voor hen. Ze graven met de gusto van Indiana Jones op een schattenjacht, en je smeekbeden om te stoppen zullen hen alleen maar meer aanmoedigen. Investeer in een goede landschapsarchitectuur, mensen. Of beter nog, wen aan maanlandschappen.

1. Couch Potatoes met een Twist

Als je aan sledehonden denkt, denk je aan oneindige energie, toch? Nou, ja, en nee. Als ze zich niet voordoen als de volgende Usain Bolt, zijn ze kampioen ligstoelen. Ze kunnen in een oogwenk transformeren van een tornado van vacht en energie naar een slapende vulkaan.

1. Water, overal water…

Het baden van een Husky is een gebeurtenis die een documentaire van National Geographic waardig is. Het gaat om strategische planning, onderhandelen en accepteren dat je uiteindelijk natter wordt dan je hond. Oh, en vergeet niet dat je badkamer achteraf zal lijken op een scène uit “Titanic”.

1. De “Husky Lean”

Dit is het geheime wapen van de Husky. Wanneer ze hun gewicht tegen je benen leunen in een hartverwarmende blijk van genegenheid, ben je een goner. Ze weten het. Je kent het wel. Het is hun diplomatieke manier om te zeggen: “Ik bezit jou, hooman.”

1. Een liefde als geen ander

Ten slotte, ondanks de bonttornado’s, de opgravingen van de werf, de middernachtelijke serenades en de dramatiek, is er een onbeschrijfelijke vreugde die gepaard gaat met het zijn van een Siberische Husky-eigenaar. Wanneer die heldere ogen je met pure, onvervalste liefde en vertrouwen aankijken, vergeef je gewillig de bontballen onder je bed en de ongevraagde tuinaanleg in de achtertuin. Je maakt deel uit van een exclusieve club, waar elke dag een nieuw avontuur is, en elk avontuur is gevuld met gelach, liefde en ja, heel veel gehuil.

Dus, mede-Husky-ouders, laten we een glas heffen (of een met bont bedekte pluizenroller) op deze eindeloos vermakelijke, voortdurend afstotende, dramatisch liefhebbende pluizenballen. Want uiteindelijk zou ons leven niet half zo hilarisch zijn zonder hen. En dat, mijn vrienden, is een vreugde die alleen een Siberische Husky-eigenaar zou begrijpen.